Groen, duurzaam enondernemerskansen

De derde editie van The HAIR X-PERIENCE biedt de bezoekers een breed scala aan educatieve momenten, shows, Look&Learns en natuurlijk de kennismaking met de vele merken die vertegenwoordigd zijn op de beurs. Ook is de uitslag bekend gemaakt van de metamorfose wedstrijd en is de award voor de leukste kapper en kapsalon 2019 uitgereikt.

Merken spelen handig in op de duurzame trend die gaande is en er worden dan ook veel natuurlijke producten gepresenteerd. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar producten die geen schadelijke ingrediënten bevatten en kappers worden zich bewuster dat hier kansen liggen om andere en nieuwe klanten aan te trekken en zich te onderscheiden met hun salon.

Naast producten, gereedschap, interieur en software programma’s springen een paar vreemde eenden in de bijt eruit die volgens mij bijdragen aan ondernemerskansen. Want als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je wat je altijd hebt gekregen.

Skin Color Cosmetic presenteert een uniek make-upconcept dat tevens bijdraagt om met gemak de kleurtoon van de haarkleuring te bepalen. Met de kleurkragen is het gemakkelijk de ondertoon van de huid bij de klant te bepalen en de haarkleur hierop af te stemmen. Steeds meer kappers zijn overtuigd dat de haarkleur in harmonie moet zijn met de warme of koele huidteint.

Bij een gecombineerde huid (koel/warm) is de juiste haarkleur een mix van koel en warm. Deze huidtoonanalyse is anders dan een kleuranalyse en is gericht op het bepalen van de juiste haar- en make-upkleur. Het unieke make-upconcept biedt kansen om klanten aan zich te binden.

De Teabar van Slowbeauty.nl is een ware klant experience en tevens een kans omzet te maken met een bijproduct. Meer klanten drinken thee en met de Teabar in de salon kan de klant een natuurlijke en ongefermenteerde thee uitzoeken. Niet zo maar een theetje met een zakje, maar losse thee in leuke bussen die er uitnodigend uitzien. Dit theeconcept past in de huidige tijd van klantbeleving en de vraag naar natuurlijke thee.

De ondernemer kan extra omzet maken door deze thee ook te verkopen, want als je iets lekkers drinkt wil je het meestal ook hebben. Ook het concept van Parfumpoint is een concept waarmee je klanten kunt verleiden, een beleving kunt geven en verkoop kunt realiseren.

De T-parting haarwerken van Haircontrast Nederland zijn een andere commerciële ondernemerskans. Met de gedeeltelijke haaraanvulling wordt tegemoet gekomen aan de wens van de klant die voller haar wil hebben. T-parting is de meest eenvoudige haaraanvulling. Voor mannen en vrouwen die volledig kaal zijn biedt de Air Skin de oplossing. De Air Skin is een haarwerk dat zich als het ware vacuüm zuigt aan de hoofdhuid zodat de klant met het haarwerk op het hoofd gewassen en geföhnd kan worden in de salon.

Uniek want de meeste haarwerken worden op een slip-on gezet om het haarstuk vervolgens te wassen en verder te behandelen. Waar je als haarwerker een aparte ruimte moet hebben voor de klant, bieden deze haarwerken ook kansen voor diegene die geen aparte ruimte hebben.