The Hair X-perience 2019: Het alles-in-één platform voor elke professional

In minder dan drie maanden tijd vindt de derde editie van The Hair X-perience plaats in Evenementenhal Gorinchem. Op 26 en 27 mei 2019 staan de woorden inspiratie, innovatie en kennis centraal tijdens hét enige vakevent voor de kappersbranche in Nederland.

The Hair X-perience is een alles-in-één platform waar voor elk segment van de kappersbranche iets te vinden is. Op dit platform wordt er onder andere persoonlijk contact gelegd met andere professionals uit de kapperswereld, worden technieken bijgeschaafd en verfijnd, de laatste haartrends ontdekt en kappersbenodigdheden ingekocht. Kortom, alles is te vinden tijdens The Hair X-perience 2019!

Toekomst van The Hair X-perience

‘Met nog drie maanden te gaan, ziet het toekomstperspectief van The Hair X-perience er goed uit. De vorig editie is afgesloten met bijna negentig exposanten en nu drie maanden voor beurs, verwachten wij dit aantal te passeren. Met de komst van veel ‘challengers’ naar de The Hair X-perience, zal het aanbod in lijn liggen met de markt en de wens vanuit de bezoekers. De exclusiviteit speelt hierbij een grote rol. The Hair X-perience is het enige event in Nederland dat zich puur focust op de kappersbranche, hierdoor kan er perfect worden ingespeeld op deze specifieke doelgroep en haar wensen en behoeften’.

‘Wij willen bezoekers als het ware een kijkje in de toekomst geven. Dit doen wij door het programma in de vorm van demonstraties en kennissessies af te stemmen op de verschillende segmenten binnen de kappersbranche. Ook samenwerkingen met challengers uit de markt zijn hierbij belangrijk. Op deze manier willen wij met ons platform de kappers community vooruit helpen. De kappers/salons handvaten geven om hun dienst/salon toekomstbestendig te houden of te krijgen. Recent is er een nieuwe look & feel gekoppeld aan The Hair X-perience. Deze look & feel past bij dat gevoel wat we willen uitstralen.’ aldus Corine Visser, Event Manager van The Hair X-perience.

Zien, horen én beleven

Tijdens The Hair X-perience wordt die maximale beleving vooral ingevuld door het uitgebreide programma. Het programma bestaat dit jaar uit maar liefst twee Kennistheaters, vijf Demo Squares, een Look & Learn theater en een groots opgezet Mainstage. De onderwerpen van de shows op Mainstage laten voornamelijk commerciële kleuringen en opsteek- en kniptechnieken zien. Exposanten tonen via deze verschillende podia onder andere nieuwe en innovatieve producten, bespreken de ontwikkeling in de kappersbranche en zorgen dat de professional up-to-date is met de laatste technieken en behandelingen.

Twee Demo Squares worden speciaal ingericht als Barber Square en Black Hair Square. Op de andere Demo Squares komen onder andere de producten en merken van Finnley’s Haircosmetics en Dutch Haircare aan bod. Finnley’s technische en creatieve team geeft demonstraties met thema’s als avant-garde, men en festival looks.

Daarnaast wordt in het Look & Learn theater onder meer de nieuwe trendcollectie van Trend Expert gepresenteerd. Namens TRINITY Haircare wordt de voorjaarstrend met bijbehorende technieken getoond in een uitgebreide demonstratie. Tailor’s Grooming gaat voor het Look & Learn theater de samenwerking aan met Barber Angels Brotherhood. Dit is een vrijwilligersorganisatie waar kappers en barbers zich kunnen inzetten om op locatie daklozen en mensen onder de armoedegrens een gratis knip- en/of scheerbeurt te geven.

Er wordt nu ook een Barber Angels Brotherhood in Nederland opgericht. Ook op Mainstage wordt groots uitgepakt. Onder andere Honma Tokyo en Haircompany Professional verzorgen meerdere spectaculaire shows vol met entertainment en inspiratie.

Exposanten aan het woord

In exposanten aan het woord komen deze keer twee exposanten aan bod . Namelijk Finnley’s Haircosmetics en Dutch Haircare. Finnley’s doet voor de derde keer mee aan The Hair X-perience, terwijl dit vakevent nieuw terrein is voor Dutch Haircare. Wil je weten wie er nog meer deelnemen aan The Hair X-perience 2019? Bezoek www.hair-xperience.nl en bekijk de deelnemerslijst!

GUIDO SMALLENBROEK

VAN FINNLEY’S HAIRCOSMETICS

Wie zijn jullie?

Finnley’s is een Nederlands bedrijf dat pas bestaat sinds 1 april 2016 en inmiddels is uitgegroeid tot een leverancier van meer dan 600 salons in Nederland. Finnley’s wordt inmiddels aan negen landen binnen de EU geleverd.

Waar staan jullie voor?

We proberen elk productconcept vanuit de kapper en zijn bedrijf te bedenken en te ontwikkelen. We laten vervolgens het concept testen door onze ambassadeurs (klanten) en passen het eventueel aan waar nodig voordat we echt tot productie overgaan. Op deze manier weten we precies wat er nodig is op de werkvloer.

Wat kunnen bezoekers van jullie verwachten

tijdens The Hair X-perience 2019?

Voor Finnley’s Haircosmetics is het de derde editie dat zij deelnemen aan The Hair X-perience. ‘Tijdens The Hair X-perience laten wij een mooi voorbeeld zien van ons allernieuwste kleurconcept. Onze klanten beschikken over een totale range van 110 kleuren, die zij kunnen aanbieden aan de consument, slechts 43 tubes hoeven hiervan op voorraad te liggen.

Wat onderscheidt Finnley’s Haircosmetics?

Finnley’s Hair Cream Color is het meest veelzijdige, complete en compacte kleurconcept op de markt. Dit in combinatie met de zeer gunstige voorwaarden en prijs, onderscheiden we ons ten opzichte van elke collega in de branche.

MONIQUE DE JONGH

VAN DUTCH HAIRCARE

Wat kunnen bezoekers van jullie verwachten

tijdens The Hair X-perience 2019?

Dit is de eerste editie van The Hair X-perience voor Dutch Haircare. “We kijken er enorm naar uit om voor het eerst deel te nemen aan The Hair X-perience in Gorinchem. We staan tijdens de beurs met twee van onze ‘professionals only’ merken namelijk Brazilian Bond Builder en ons nieuwe merk Pusher. Brazilian Bond Builder kenmerkt zich door unieke producten voor de professional die altijd een welkome toevoeging zijn op de huidige productlijnen. B3 is daarin het meest bekende product. Dit product beschermt het haar tegen haarbreuk en -schade tijdens het kleur of ontkleur proces. Tijdens The Hair X-perience worden voor dit merk nieuwe producten geïntroduceerd. Daarnaast presenteren wij tijdens de beurs ons nieuwe merk genaamd ‘Pusher’. Dit merk bestaat uit stoere styling- en finishing producten.

Waar onderscheiden jullie merken zich mee?

“Brazilian Bond Builder kenmerkt zich door unieke producten voor de professional die altijd een welkome toevoeging zijn op de huidige productlijnen. B3 is daarin het meest bekende product. Dit product beschermt het haar tegen haarbreuk en -schade tijdens het kleur of ontkleur proces.” Het nieuwe merk dat Dutch Haircare presenteert tijdens The Hair X-perience is Pusher. “Pusher’s styling- en finishing producten worden gebruikt als middel voor een sterke zelfexpressie, waarmee Pusher zich onderscheidt van de standaard merken. De producten hebben een opvallende look en geur en zijn ontwikkeld voor iedereen. Pusher werkt daarnaast ook mee aan een beter milieu en heeft een uniek refill systeem ontwikkeld. Je vervangt de lege cup door een refill en behoudt hiermee de exclusieve designverpakking. Dit spaart geld, maar is ook goed voor het milieu. Voor onderweg heeft Pusher een Pocket Size verpakking.

Blijf op de hoogte!

Wil jij dit vakevent bezoeken? De registratie start binnenkort. Houd ons in de gaten via Facebook, Instagram, Twitter of onze website en volg het laatste nieuws en ontwikkelingen over het vakevent voor de kappersbranche: The Hair X-perience 2019.

Facebook: The Hair X-perience

Instagram: @hairxperience

Twitter: @hairxperience

Website: www.hair-xperience.nl

Deel jouw beste of mooiste haarcreaties via Instagram en tag @hairxperience of gebruik de hashtag #TheHairXperience. Elke week wordt er een kapper/salon uitgelicht via ons Instagramkanaal!